Corona in een andere of eenvoudige taal
We leggen corona graag eenvoudig aan je uit. Korter uitgelegd en in andere talen zoals Engels, Arabisch, Pools en Turks. Hieronder delen we handige websites.
Steffie
Steffie legt corona eenvoudig uit. Zij vertelt je wat je wel en wat je niet moet doen. Zo kan jij ervoor zorgen dat jij en anderen niet ziek worden. Het is een filmpje met begrijpelijke en toegankelijke informatie over Corona met een lees- en voorleesfunctie. Steffie legt ook de coronatest en coronavaccinatie uit. Ook beschikbaar in Arabisch, Bulgaars, Engels, Papiamentu, Pools, Roemeens, Somalisch en Turks.
Pharos
Ook Pharos geeft informatie over corona in eenvoudige taal. Ze hebben verschillende bestanden met meer informatie. Pharos heeft materialen in meerdere talen. Dit is beschikbaar (met voorleesfunctie) in: Arabisch, Chinees, Engels, Farsi, Frans, Nederlands, Papiamentu, Pools, Somalisch, Spaans, Tigrinya en Turks.
Rijksoverheid en RIVM
De Rijksoverheid en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) verstrekken verschillende communicatiemiddelen over corona- en vaccineren in eenvoudige én in andere talen:
- Informatie over coronavaccinatie in Nederlands en in andere talen
- Uitleg over uitnodigingen voor vaccineren in andere talen
- Uitleg over gezondheidsverklaringen in andere talen
- Posters over de basisregels in Nederlands en in andere talen
- Posters over coronatesten in Nederlands en in andere talen
- Brochure Hulp en ondersteuning bij thuisquarantaine
- Animatievideo's met uitleg over quarantaine en isolatie
Persconferentie in een andere taal
Volg de persconferentie in een andere taal via Globaltalk. Beschikbaar in de talen: Arabisch-Syrisch, Berbers, Engels, Farsi, Marokkaans-Arabisch, Pools, Tigrinya en Turks.