Wij gebruiken cookies

De cookies worden gebruikt voor onderzoek naar webstatistieken. Dat helpt ons om de site te verbeteren.

U bevindt zich op: HomeCorona Corona in een andere of eenvoudige taal

Corona in een andere of eenvoudige taal

We leggen corona graag eenvoudig aan je uit. Korter uitgelegd en in andere talen zoals Engels, Arabisch, Pools en Turks. Hieronder delen we handige websites.

Steffie

Steffie legt corona eenvoudig uit. Zij vertelt je wat je wel en wat je niet moet doen. Zo kan jij ervoor zorgen dat jij en anderen niet ziek worden. Het is een filmpje met begrijpelijke en toegankelijke informatie over Corona met een lees- en voorleesfunctie. Steffie legt ook de coronatest en coronavaccinatie uit. Ook beschikbaar in Arabisch, Bulgaars, Engels, Papiamentu, Pools, Roemeens, Somalisch en Turks.

Pharos

Ook Pharos geeft informatie over corona in eenvoudige taal. Ze hebben verschillende bestanden met meer informatie. Pharos heeft materialen in meerdere talen. Dit is beschikbaar (met voorleesfunctie) in: Arabisch, Chinees, Engels, Farsi, Frans, Nederlands, Papiamentu, Pools, Somalisch, Spaans, Tigrinya en Turks.

Rijksoverheid en RIVM

De Rijksoverheid en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) verstrekken verschillende communicatiemiddelen over corona- en vaccineren in eenvoudige én in andere talen:

Persconferentie in een andere taal

Volg de persconferentie in een andere taal via Globaltalk. Beschikbaar in de talen: Arabisch-Syrisch, Berbers, Engels, Farsi, Marokkaans-Arabisch, Pools, Tigrinya en Turks.

GGD IJsselland omarmt moderne standaarden en technieken.
Uw webbrowser ondersteunt deze standaarden niet. Stap daarom over op een recente browser zoals Chrome of Microsoft Edge.