Wij gebruiken cookies

De cookies worden gebruikt voor onderzoek naar webstatistieken. Dat helpt ons om de site te verbeteren.

U bevindt zich op: HomeCorona Corona in een andere of eenvoudige taal

Corona in een andere of eenvoudige taal

We leggen corona graag eenvoudig aan je uit. Korter uitgelegd en in andere talen, zoals Engels, Arabisch, Bulgaars, Papiamento, Papiamentu, Pools, Roemeens, Spaans en Turks.

Steffie legt corona eenvoudig uit

Steffie legt corona eenvoudig uit. Zij vertelt je wat je wel en wat je niet moet doen. Zo kan jij ervoor zorgen dat jij en anderen niet ziek worden. Het is een filmpje met begrijpelijke en toegankelijke informatie over Corona met een lees- en voorleesfunctie. Steffie legt ook de coronatest en coronavaccinatie uit. Ook beschikbaar in het Bulgaars, Engels, Pools, Roemeens en Turks. Binnenkort volgen meer vertalingen.

Pharos

Ook Pharos geeft informatie over corona in eenvoudige taal. Ze hebben verschillende bestanden met meer informatie. Pharos heeft materialen in meerdere talen. Dit is beschikbaar (met voorleesfunctie) in: Arabisch, Chinees, Engels, Farsi, Frans, Nederlands, Papiamentu, Pools, Somalisch, Spaans, Tigrinya en Turks.

Persconferentie in een andere taal

Volg de persconferentie in een andere taal via Globaltalk. Beschikbaar in de talen: Arabisch-Syrisch, Berbers, Engels, Farsi, Marokkaans-Arabisch, Pools, Tigrinya en Turks.

Folders en posters in verschillende talen

Poster: Basisregels voor iedereen

Deze poster laat de basisregels voor iedereen zien om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Ook beschikbaar in NederlandsArabisch, Papiaments, Pools en Spaans.

Poster: Hoe maak ik een afspraak voor een test?

Iedereen met klachten kan zich laten testen op het coronavirus. Zo controleren we de verspreiding van het virus en beschermen we elkaar. De poster is ook beschikbaar in het: NederlandsArabisch, Bulgaars, Frans, Duits, Pools, Roemeens, Spaans, Turks en Somalisch.

Informatie over coronavaccinatie in Nederland

Deze folder over het vaccin tegen corona is belangrijk voor iedereen die binnenkort met vaccineren te maken krijgt. Ook beschikbaar in Nederlands, FriesArabisch, Bulgaars, Frans, Duits, Pools, Roemeens, Spaans, Turks en Somalisch.

Rode Kruis hulplijn corona

Het Rode Kruis heeft een speciale hulplijn opgezet. Dit is voor een luisterend oor, advies of extra hulp tijdens de coronacrisis. Bijvoorbeeld als je in quarantaine of thuisisolatie zit. Deze hulplijn is ook beschikbaar in Marokaans-Arabisch, Berbers,Turks, Chinees en Portugees.

Meer materialen

GGD IJsselland omarmt moderne standaarden en technieken.
Uw webbrowser ondersteunt deze standaarden niet. Stap daarom over op een recente browser zoals Chrome of Microsoft Edge.