Wij gebruiken cookies

De cookies worden gebruikt voor onderzoek naar webstatistieken. Dat helpt ons om de site te verbeteren.

U bevindt zich op: Home Corona

CoronaCheck

Met de CoronaCheck bewijs je dat je gevaccineerd bent, dat je negatief op corona getest bent of dat je recent al corona gehad hebt. Dit bewijs, een QR-code, maak je in de CoronaCheck-app of kun je op papier krijgen. De CoronaCheck gebruik je voor toegang tot bepaalde locaties of om te reizen binnen de Europese Unie. Let op: Je kunt met een antigeentest geen internationale QR-code ophalen in je CoronaCheck-app. Dit kan wel met een PCR-test.

Waar kun je informatie vinden?

CoronaCheck

Reizen en -adviezen

Problemen oplossen

Geen vaccinatiebewijs na corona en 1 vaccinatie

Kijk bij problemen en oplossingen bij vaccinatiebewijzen op rijksoverheid.nl.

De testuitslag van de GGD is niet zichtbaar in app

Kijk bij problemen en oplossingen bij testbewijzen op rijksoverheid.nl.

Beide vaccinaties staan op 1 dag

Voor de meeste mensen is dit probleem opgelost op 14 juli. Log opnieuw in met de DigiD en de juiste gegevens worden opgehaald zodat je een QR-code kunt maken. Lukt dan niet? Dan is er misschien een ander probleem. Neem contact op met de servicedesk: 0800 - 50 90 of vanuit het buitenland: +31 85 11 24 972 (7 dagen per week, 8 - 20 uur).

Positieve coronatest (herstelbewijs) niet zichtbaar

Als een positieve coronatest (niet ouder dan 180 dagen) niet zichtbaar is in de app, kan dat komen doordat de coronatest niet door een GGD is gedaan. Is je coronatest door een andere partij gedaan? Dan kan GGD IJsselland de positieve uitslag wel zien en een printversie voor je maken als je in de regio IJsselland woont. Deze vraag je aan via ons webformulier. De printversie neem je samen met de print of kaart met de registratie van je coronavaccinatie mee als je op reis gaat.
 

Kun je geen oplossing vinden?

  • Voor het ontbreken van informatie in de app kun je bellen naar de backoffice test- en vaccinatiegegevens: 0800 - 50 90 of vanuit het buitenland: +31 85 11 24 972 (7 dagen per week 8 - 20 uur).
  • Voor technische problemen kun je bellen naar 0800 - 14 21 (7 dagen per week 8 - 20 uur).

GGD IJsselland omarmt moderne standaarden en technieken.
Uw webbrowser ondersteunt deze standaarden niet. Stap daarom over op een recente browser zoals Chrome of Microsoft Edge.