Vragen en antwoorden over Mijn Kinddossier
Hoe kan ik inloggen op Mijn Kinddossier?
Ga naar www.mijnkinddossier.nl. Je logt vervolgens in met je DigiD: gebruikersnaam en wachtwoord. Heb je nog geen DigiD? Vraag deze dan aan via www.digid.nl.
Als je voor de eerste keer inlogt in Mijn Kinddossier dan vragen je telefoonnummer(s) en e-mailadres in te vullen in je profiel. Deze gebruiken we om je uit te nodigen via de mail en je te herinneren aan je consult via sms.
Ik kan niet inloggen in Mijn Kinddossier?
Het kan zijn dat jouw kind (nog) niet is aangemeld voor Mijn Kinddossier. Of dat het BSN (burgerservicenummer) van jouw kind of van jou niet in het dossier staat. Stuur dan een e-mail naar mijnkinddossier@ggdijsselland.nl. Zet daarin: BSN, geboortedatum en achternaam van jouw kind en jouw eigen BSN. Heeft de andere ouder ook geen inloggegevens? Zet dan het BSN van hem/haar er ook bij.
Let op: een foutmelding kan ook komen doordat je een verouderde webbrowser gebruikt. Mijn Kinddossier ondersteunt de volgende browsers:
- Internet Explorer: versie 11
- Google Chrome: hoger dan versie 29
- Mozilla Firefox: hoger dan versie 26
- ESR variant: hoger dan versie 24.1.1
Ik zie één of meer van mijn kinderen niet in Mijn Kinddossier staan?
- Als jouw kind 12 jaar is, melden we het dossier af in Mijn Kinddossier. De gegevens van jouw kind kun je dan niet meer bekijken in Mijn Kinddossier. We willen de gegevens van jouw kind wel toegankelijk houden na de leeftijd van 12 jaar. We werken eraan om dit mogelijk te maken.
- Het kan ook dat het BSN van jouw kind(eren) ontbreekt in het dossier. Stuur dan een e-mail naar mijnkinddossier@ggdijsselland.nl. Zet hierin: BSN, geboortedatum en achternaam van jouw kind(eren) en de BSN's van de ouder(s).
Bij mijn kind staan niet alle vaccinaties in Mijn Kinddossier. Hoe kan dat?
Bij kinderen die geboren zijn vóór 2010/2011 staan niet alle vaccinaties in het digitale dossier. In deze periode zijn we overgegaan van papieren dossiers naar digitale dossiers. Alle vaccinaties van vóór 2011 staan in het papieren dossier. Alleen informatie uit het digitale dossier (vanaf 2011) is te zien in Mijn Kinddossier.
Ik heb een sms ontvangen van GGD IJsselland maar geen uitnodiging per e-mail?
Dat kan kloppen. Je hebt jouw e-mailadres dan nog niet ingevoerd in Mijn Kinddossier. Zet jouw e-mailadres in Mijn Kinddossier. Dan ontvang je onze uitnodigingen in het vervolg via e-mail.
Ik heb de uitnodiging via e-mail én via de post ontvangen. Waarom is dat?
We hebben nog niet alle e-mailadressen van ouders van schoolgaande kinderen. Daarom ontvangen deze ouders nog één keer een uitnodiging via de post. Ouders die al wel hun e-mailadres hebben ingevuld in Mijn Kinddossier ontvangen de uitnodiging dit keer dubbel: via de post en via e-mail.
Ik kan geen afspraak wijzigen in Mijn Kinddossier?
Er is geen ruimte beschikbaar voor een nieuwe afspraak. Bel de afdeling Jeugdgezondheidszorg op 088 - 443 07 02 (op werkdagen van 08.00 - 17.00 uur).
Ik heb een afspraak gewijzigd in Mijn Kinddossier maar heb hiervan geen bevestiging ontvangen via e-mail. Hoe kan dit?
Het opgegeven e-mailadres in Mijn Kinddossier klopt mogelijk niet of staat er niet in. Controleer jouw e-mailadres in 'Mijn gegevens' in Mijn Kinddossier.
Ik heb bericht ontvangen dat jullie Mijn Kinddossier afsluiten nu mijn kind bijna 12 jaar is. Kan ik Mijn Kinddossier afdrukken?
Ja, dat kan. Lees onze handleiding om (een deel van) Mijn Kinddossier te printen.
Wie heeft toegang tot Mijn Kinddossier?
Mijn Kinddossier is toegankelijk voor de ouder(s) met gezag. Inloggen op Mijn Kinddossier gaat via DigiD.
Hoe veilig is Mijn Kinddossier?
Mijn Kinddossier is alleen toegankelijk voor jou als ouder. Inloggen op Mijn Kinddossier gaat via DigiD. Je logt extra veilig in op Mijn Kinddossier met DigiD én sms. Je ontvangt dan op jouw telefoon per sms een code. Deze code voer je in, naast jouw DigiD, om toegang te krijgen tot Mijn Kinddossier.
Mijn Kinddossier slaat de gegevens van jouw kinderen niet op. De informatie in Mijn Kinddossier komt iedere keer dat je inlogt uit de database van het elektronisch kinddossier KD+ (het systeem dat het consultatiebureau gebruikt). Dit gaat via een beveiligde verbinding met versleutelde gegevens. Hierdoor zijn de gegevens niet te herleiden. Topicus (de leverancier van Mijn Kinddossier) voert jaarlijks controles uit. Zo blijft de veiligheid van de applicatie gewaarborgd. Ook laat Topicus van Mijn Kinddossier voortdurend de betrouwbaarheid van de applicatie testen door onafhankelijke, professionele partijen.
Ik heb geen gezag maar heb wel de zorg voor een kind
Heb je geen gezag over jouw (pleeg)kind en is het wel nodig dat je in Mijn Kinddossier kunt? Stel je vraag hierover via ons webformulier. We nemen dan contact met je op.
Staat je vraag hier niet bij? Stuur ons dan een mail.